Τα καταγγελλόμενα «σκάνδαλα» προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης καλούνται να ερευνήσουν τα δικαστήρια. Ο Εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, μετά από μήνυση που υπέβαλε στον Άρειο Πάγο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν τις πράξεις της απιστίας, της υπεξαίρεσης και της απάτης, όλες με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πλαίσιο της έρευνας έχουν κληθεί να καταθέσουν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς και μέλη της σημερινής διοίκησης του Οργανισμού, που με την ιδιότητα του μάρτυρα αναμένεται να προσκομίσουν στον Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης στοιχεία για την οικονομική διαχείριση των προηγούμενων ετών. Η διαδικασία των καταθέσεων αναμένεται να ξεκινήσει το πρωί της Τρίτης.

Στο επίκεντρο της έρευνας των δικαστικών αρχών βρίσκονται: 

  • Τα 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως … παλιοσίδερα (σκραπ). Όπως αναφέρεται στη μήνυση, τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.
  • Το χρηματικό ποσό (1,3 κατ. ευρώ) το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο πρώην «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε – πάντα σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών – να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα, μειώνοντας τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
  • Ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, ενώ ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν, κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως, στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στο λογαριασμό μόλις το ποσό των 614 ευρώ.

Την ίδια ώρα που διενεργείται η προκαταρκτική έρευνα, υπάρχουν δέκα δικογραφίες εις βάρος της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, συνδεόμενες με οφειλές ασφαλιστικών εισφορών που για το διάστημα από το 2014 έως τον Ιούλιο του 2017 ανέρχονται σε 29,5 εκατ. ευρώ. Όπως καταγγέλεται, την ίδια ώρα που η διοίκηση Στεφανίδη δεν κατέβαλε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων πλήρωνε κανονικά τα μερίσματα στους πρώην μετόχους του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ

efsyn

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *