Facebooktwitterlinkedinmail

Hταν τόσο σπουδαία και αληθινή η «αποκάλυψη» των ΝΕΩΝ, χθες, για τον υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Λευτέρη Κρέτσο, και το νέο… κότερο, που μέχρι το απόγευμα είχε εξαφανιστεί ως είδηση από τις περισσότερες ιστοσελίδες και «έπαιζε» μόνο στα ΜΜΕ του Βαγγέλη Μαρινάκη. «Ο Λευτέρης Κρέτσος, δεξί χέρι του Νίκου Παππά, επέλεξε να κάνει διήμερη απόδραση στον Σαρωνικό με πολυτελέστατο κότερο, στέλνοντας τους… υψηλούς προσκεκλημένους του με το πλοίο της γραμμής», έγραφαν, αν και αρκούσε ένα τηλεφώνημα μόνο για να μάθεις πως μέσα σε αυτό το «πολυτελέστατο κότερο» (μήπως ήταν δύο τα κότερα;) βρίσκονταν και οι υψηλοί προσκεκλημένοι.

Και δεν χρειάζονται οι τρεις τελείες των ΝΕΩΝ και του ΒΗΜΑτος πριν από το «υψηλούς προσκεκλημένους», γιατί τα στελέχη από το Netflix, την Amazon, τη Universal, την HBO του Game of Thrones, την Disney και άλλους παγκόσμιους κολοσσούς είναι όντως υψηλοί, πάρα πολύ υψηλοί προσκεκλημένοι. Μόνο το Netflix δαπανά γύρω στα 10 δισ. δολάρια ετησίως αναζητώντας περιεχόμενο (για τις σειρές και τις ταινίες του) σε όλο τον κόσμο.

Στιγμιότυπο από την επίσκεψη των εκπροσώπων των αμερικανικών στούντιο στην Ελλάδα

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τα ΝΕΑ, χθες, δεν αποκάλυψαν σκάνδαλο, αλλά κατασκεύασαν σκάνδαλο. Ηθικό όπως λένε, ούτε καν οικονομικό. «Κι άλλος υπουργός, κι άλλο κότερο» ο τίτλος τους και στους υπότιτλους έδιναν τα βασικά σημεία του ρεπορτάζ: «Ο Λευτέρης Κρέτσος με σκάφος πολυτελείας όργωσε Υδρα, Σπέτσες και Ναύπλιο. Συμμετείχε σε αποστολή με ξένους προσκεκλημένους, ενώ όλοι ταξίδευσαν με πούλμαν, αυτός προτίμησε το… γιοτ».

Από τις 17 Μαΐου γνωρίζαμε την επίσκεψη των 25 εκπροσώπων μεγάλων αμερικανικών στούντιο στην Ελλάδα. Είχε βγει και δελτίο Τύπου για τη φιλοξενία τους κατά το διάστημα από 6 ως 13 Μαΐου. «Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη χώρα μας, ενημερώθηκαν αναλυτικά για το Νόμο 4487/2017, ο οποίος προβλέπει την επιστροφή του 35% των επιλέξιμων δαπανών σε όσους πραγματοποιούν παραγωγές στην Ελλάδα (cashrebate), καθώς και για τα νέα κίνητρα και διευκολύνσεις που παρέχει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τον κινηματογράφο και την οπτικοακουστική παραγωγή, όπως φορολογική ελάφρυνση διαφόρων δαπανών 30%, εργόσημο για βοηθητικούς ηθοποιούς, αναπτυξιακός νόμος κ.ά.

Το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα της επίσκεψης περιελάμβανε, επίσης, επισκέψεις σε ελληνικά στούντιο, καθώς και συναντήσεις με εκπροσώπους της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας, ενώ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους είχαν την ευκαιρία να εκτιμήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως ενός ανεξάντλητου “φυσικού πλατό” ποικίλων αποχρώσεων και ιδιαίτερων locations», έλεγε η ανακοίνωση.

Ο Λευτέρης Κρέτσος υποδέχτηκε στο γραφείο του τον εκπρόσωπο του Netflix, Rajiv Dalal. Στη συνάντηση παρευρέθησαν ο Πάνος Κουάνης του ΕΚΟΜΕ και η Βένια Βέργου από το Κέντρο Κινηματογράφου

Είναι κάτι σαν την περίπτωση του ζητήματος που είχε προκύψει με την ταινία του Κώστα Γαβρά πριν από κάποιες εβδομάδες, για την ταινία που γυρίζει ο μεγάλος μας σκηνοθέτης με αφορμή το βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη.

Τους κάλεσε στην Ελλάδα ο Λευτέρης Κρέτσος, τους φιλοξένησε στην Αθήνα, τις Σπέτσες, το Ναύπλιο, τη Μεσσηνία και αλλού, τους πήγε σε διάφορα ελληνικά στούντιο και τοποθεσίες, έκλεισαν ξενοδοχεία για διαλέξεις και συζητήσεις, τους ξενάγησαν σε αρχαιολογικούς χώρους, τους πρόσφεραν δείπνα σε ακριβά εστιατόρια, έκαναν με λίγα λόγια ό,τι γίνεται παντού στο εξωτερικό όταν φιλοδοξείς να κερδίσεις επενδυτές.

Δείτε πώς το παρουσίασαν τα ΝΕΑ: «Ο Λευτέρης Κρέτσος έφθανε στη μαρίνα της Βουλιαγμένης και επιβιβαζόταν σε πολυτελέστατο γιοτ για ένα διήμερο στον Σαρωνικό που είχε ενδιάμεσους σταθμούς την Υδρα και τις Σπέτσες και κατάληξη στο Ναύπλιο. Το κότερο των 35 μέτρων, που διατίθεται προς ενοικίαση, χρησιμοποιήθηκε από τον υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής για να ακολουθήσει με άνεση και ηρεμία μια ομάδα ξένων στελεχών της κινηματογραφικής βιομηχανίας που φιλοξενήθηκαν στη χώρα μας. Ο υφυπουργός και η προσωπική του ασφάλεια μετακινήθηκαν ινκόγκνιτο με το ιδιωτικό γιοτ, όταν οι συνεργάτες του στο υπουργείο, που συνόδευαν την ξένη αποστολή, έπαιρναν το πλοίο της γραμμής από τον Πειραιά».

Εδώ, το αλλάζουν σε σχέση με την πρώτη τους σελίδα και αναφέρουν πως μόνο οι… συνεργάτες του υπουργού δεν μπήκαν στο κότερο ενώ ξεχνούν εντελώς τη μετακίνηση των υψηλών προσκεκλημένων.

Σύμφωνα με τον Λευτέρη Κρέτσο, δεν μετακινήθηκε μόνο αυτός ινκόγκνιτο με το νοικιασμένο γιοτ, αλλά πήγαν όλοι μαζί με τους ξένους. Ξεκίνησαν το πρωί, έφτασαν στην Υδρα, τους υποδέχτηκε ο δήμαρχος, τους έκανε το τραπέζι, αναχώρησαν το απόγευμα για τις Σπέτσες, κοιμήθηκαν εκεί, αφού ξεναγήθηκαν στο νησί, και το άλλο πρωί έφυγαν για το Ναύπλιο. Μετά και τις επίσημες συναντήσεις στην Αργολίδα, ξεκίνησαν οδικώς για τη Μεσσηνία, το Costa Navarino. Αυτή ήταν, λοιπόν, η κρουαζιέρα που περιγράφουν τα ΝΕΑ.

Το in.gr, η ναυαρχίδα των ιστοσελίδων του Βαγγέλη Μαρινάκη, έστησε και σενάριο: «Ο Λευτέρης Κρέτσος αισθάνθηκε… κουρασμένος κι αποφάσισε να πάρει ένα πολυτελές γιοτ και να κάνει διήμερο στον Σαρωνικό, αφήνοντας εκτός βόλτας στελέχη του υπουργείου αλλά και τους… υψηλούς προσκεκλημένους της κινηματογραφικής βιομηχανίας που ο ίδιος φιλοξενούσε», έγραφε, δημοσιεύοντας μάλιστα και ένα παιδαριώδες φωτομοντάζ , τόσο επιτυχημένο όσο και το ρεπορτάζ τους.

Προφανώς, ο Λευτέρης Κρέτσος έπρεπε να τους βάλει στα ιπτάμενα δελφίνια του Αργοσαρωνικού και να τους έστελνε με το πλοίο της γραμμής σε Υδρα και Σπέτσες.

«Εναν εντελώς απαράδεκτο τρόπο επέλεξαν “Τα Νέα” του κ. Μαρινάκη για να δυσφημίσουν την επίσκεψη εκπροσώπων των μεγαλύτερων κινηματογραφικών στούντιο του κόσμου στη χώρα μας», ανέφερε στην ανακοίνωσή του χθες ο Λευτέρης Κρέτσος. «Για πρώτη φορά, στελέχη από το Netflix, την Amazon, τη Universal, την HBO του Game of Thrones, την Disney και άλλους, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν διεξοδικά για τα αναπτυξιακά κίνητρα που προσφέρει η Ελλάδα, να συναντηθούν με την εγχώρια οπτικοακουστική βιομηχανία και να επισκεφθούν ιδανικές για γυρίσματα τοποθεσίες της χώρας μας», επισημαίνοντας επίσης ότι «ήταν μια επίσκεψη που το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης προετοίμαζε για πάνω από ένα χρόνο, με τη συνδρομή και τη συνεργασία φορέων από τον χώρο του τουρισμού, της κινηματογραφικής βιομηχανίας και της εστίασης».

Επενδύσεις που ζαλίζουν

Ορισμένα στοιχεία «ζαλίζουν»; Το ένα επεισόδιο του Game Of Thrones στοιχίζει γύρω στα 15 εκατομμύρια δολάρια. Το «The Crown» του Netflix κοστίζει 130 εκατ. δολάρια η κάθε σεζόν. Η Amazon θα ξοδέψει 1 δισ. δολάρια για την καινούργια σειρά του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών».

Γυρίζονται τώρα στις πλατφόρμες περισσότερα από 500 original TV shows. Θέλουμε άραγε κάποια από αυτά τα χρήματα να έρθουν στην Ελλάδα;

Τα ΝΕΑ που κόπτονται για τις επενδύσεις και κατηγορούν την κυβέρνηση για μπλοκάρισμα των επενδυτών, γιατί κραυγάζουν τότε;

πληροφοριες efsyn