Facebooktwitterlinkedinmail

Τι είναι η φλεγμονή;
Η φλεγμονή είναι μια απόλυτα φυσιολογική σωματική λειτουργία. Γενικά προκαλείται από το ανοσοποιητικό σύστημα, όταν αναγνωρίζει έναν εισβολέα ή βλάβη ιστού που πρέπει να παραμείνει υπό έλεγχο. Το ανοσοποιητικό σύστημα διεγείρει διαφορετικά κύτταρα και προτιωτεΐνη -όπως τα λευκά αιμοσφαίρια- για να βοηθήσει στην εξάλειψη της απειλής ενός εξωτερικού εισβολέα και να επιδιορθώσει κάθε κατεστραμμένο ιστό. Η φλεγμονή προκαλείται από χημικούς μεσολαβητές που ονομάζονται κυτοκίνες, που δρουν ως σήματα για την πρόσληψη περισσότερων τμημάτων του ανοσοποιητικού συστήματος για να βοηθήσουν στην επούλωση.

Η φλεγμονή, λοιπόν, είναι ένα σημαντικό μέρος της θεραπευτικής διαδικασίας. Είναι κρίσιμο μέρος της επούλωσης των πληγών και χρήσιμος μηχανισμός καταστροφής των μικροοργανισμών που εισβάλλουν. Επιτρέπει την είσοδο χρήσιμων αντισωμάτων στο χώρο και διεγείρει άλλα σημαντικά τμήματα της ανοσολογικής αντίδρασης για να βοηθήσει στην επούλωση. Θα είχαμε πρόβλημα αν δεν είχαμε φλεγμονώδη ανταπόκριση.

Γίνεται όλο και περισσότερο σαφές ότι η χρόνια φλεγμονή, είναι η αιτία πολλών σοβαρών ασθενειών – συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, πολλών καρκίνων και της νόσου του Alzheimer. Όλοι γνωρίζουμε φλεγμονή στην επιφάνεια του σώματος όπως τοπική ερυθρότητα, θερμότητα, οίδημα και πόνο. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της θεραπευτικής απόκρισης του σώματος, φέρνοντας περισσότερη τροφή και περισσότερη ανοσολογική δραστηριότητα σε έναν τόπο τραυματισμού ή λοίμωξης. Αλλά όταν η φλεγμονή επιμένει ή δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό, βλάπτει το σώμα και προκαλεί ασθένεια.

Το άγχος, η έλλειψη άσκησης, η γενετική προδιάθεση και η έκθεση σε τοξίνες, μπορούν να συμβάλουν σε τέτοιες χρόνιες φλεγμονές, αλλά οι διατροφικές επιλογές διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Η εκμάθηση του τρόπου με τον οποίο συγκεκριμένα τρόφιμα επηρεάζουν τη φλεγμονώδη διαδικασία είναι η καλύτερη στρατηγική για τη συγκράτησή της και τη μείωση των μακροπρόθεσμων κινδύνων από τη νόσο.

Η αντιφλεγμονώδης διατροφή δεν είναι μια διατροφή με τη δημοφιλή έννοια – δεν προορίζεται, δηλαδή, ως πρόγραμμα απώλειας βάρους (αν και οι άνθρωποι μπορούν και χάνουν βάρος σε αυτό), ούτε η αντιφλεγμονώδης διατροφή είναι ένα σχέδιο διατροφής για να παραμείνει για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Είναι μάλλον τρόπος επιλογής και παρασκευής αντιφλεγμονώδους τροφής, με βάση την επιστημονική γνώση για το πως μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σας να διατηρήσει τη βέλτιστη υγεία. Μαζί με την επίδραση στη φλεγμονή, αυτή η φυσική αντιφλεγμονώδης διατροφή θα παρέχει σταθερή ενέργεια και άφθονες βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, απαραίτητα λιπαρά οξέα διαιτητικές ίνες και προστατευτικά φυτοθρεπτικά συστατικά.