Facebooktwitterlinkedinmail

Στις 15 Ιανουαρίου 1919 η Ρόζα Λούξεμπουργκ και ο Καρλ Λίμπκνεχτ δολοφονήθηκαν στο Βερολίνο από τα Φράικορπς. Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα από την καταστολή της γερμανικής επανάστασης και της βάρβαρης δολοφονίας των δύο ηγετών του ΚΚΓ ο Παναγιώτης Φρούντζος καταγράφει τις ιστορικές συνέπειες των γεγονότων εκείνων.

Ο Τούρκος σκηνοθέτης Χαλούκ Ουνάλ σε συνέντευξη του στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη μιλάει για το ντοκιμαντέρ του «Η Ιστορία της Jiyan», την πρώτη ταινία που καταπιάνεται με την “Επανάσταση των Γυναικών” στο Κομπάνι.

Ο γνωστός χορογράφος Κυριάκος Χατζηιωάννου μιλά στην Αφροδίτη Ερμίδη για την δική του ωδή στον έρωτα («Erotikon / Higher states, part 3») που ανεβάζει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Ο σκηνοθέτης Νίκος Θεοδοσίου γράφει για το αμερικανικό όνειρο και εφιάλτη του μεγιστάνα του θεάματος Αλέξανδρου Πανταζή, ο οποίος το 1929 ξεκίνησε να χτίζει τον μεγαλύτερο κινηματογράφο στην καρδιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας στις ΗΠΑ, στο Χόλιγουντ.

110 χρόνια από τη γέννηση του του Γιάννη Ρίτσου. Ενα πολιτιστικό γεγονός αφιερωμένο στο έργο και στις ημέρες του αγωνιζόμενου ποιητή, με τους Νάνα Παπαδάκη, Μανόλη Πολέντα και Έρη Ρίτσου να μιλούν στην Αφροδίτη Ερμίδη για την ανάγκη να μνημονεύουμε τον Ρίτσο ειδικά σήμερα.

To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων στις οποίες η Ιστορία συναντάει τις ιστορίες της πόλης. Η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου, ο δημοσιογράφος Γιάννης Κλάδης και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Νίκος Διαμαντής μιλούν στην Ηλέκτρα Ζαργάνη για το ιστορικό πλαίσιο της εκδήλωσης με θέμα «Από τον Καραΐσκάκη στο «Καραΐσκάκη»: η μάχη του Φαλήρου και ο θάνατος του Καραϊσκάκη».

Η συμβολαιογράφος – συγγραφέας Τζώρτζια Ρασβίτσου με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου της «Μαργαρίτα… γης μαδιάμ» μιλάει στον Παναγιώτη Φρούντζο για τη ματιά που έχουν τα παιδιά στα πράγματα, αλλά και για τους πατριδοκάπηλους που ηγεμονεύουν στις μέρες μας.

Για μπουγάτσα στου Μπαντή. Η ιστορία του περίφημου μπουγατσατζίδικου της Θεσσαλονίκης στο ρεπορτάζ της Μαρίνας Αγγελάκη

documentonews