Facebooktwitterlinkedinmail
Ως μεγάλη απώλεια, όχι μόνον για τους κινηματογραφόφιλους στο Γκρατς, τη δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Αυστρίας , θεωρείται ο θάνατος -που επήλθε την Κυριακή έπειτα από μακρά, βαριά ασθένεια- του Νίκου Γρηγοριάδη, ο οποίος, ως ένας “μεγάλος γνώστης του κινηματογράφου”, βρισκόταν επί 30 και πλέον χρόνια επικεφαλής του εναλλακτικού κινηματογραφικού συλλόγου “Κριτικό Κέντρο Πληροφοριών” και λειτουργούσε επί δεκαετίες τον κινηματογράφο “Augarten”, στον οποίο γενεές ολόκληρες μυήθηκαν στις ποιοτικές και εναλλακτικές δημιουργίες της Εβδόμης Τέχνης.
Όπως επισημαίνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Γκρατς “Diagonale”, με το θάνατο του Νίκου Γρηγοριάδη ο αυστριακός κόσμος του κινηματογράφου χάνει έναν από τους πρωτοπόρους του, και το φεστιβάλ έναν επί δεκαετίες συνοδοιπόρο του, υποστηρικτή του, κριτικό του και φίλο του.
“Ο Νίκος Γρηγοριάδης υπήρξε ένας βαθιά πολιτικοποιημένος άνθρωπος, με κριτικό πνεύμα, που είχε δώσει την ψυχή του στον κινηματογράφο. Το ότι στο Γκρατς ο κινηματογράφος “Arthouse” και η ταινιοπαραγωγή “Independent Film” παραμένουν αναφαίρετο τμήμα της πολιτιστικής ζωής της πόλης, οφείλεται αποκλειστικά στη δική του θαυμαστή επιμονή”, τόνισε, εκφράζοντας σήμερα τα συλλυπητήρια της, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Γκρατς, Λίζα Ριούκερ, του κόμματος των Πράσινων.
“Ο κινηματογράφος ήταν το πάθος του, η ζωή του, ήταν πάντα εκεί, μέχρι τα τελευταία του”, δήλωσε ο γιος του Νίκου Γρηγοριάδη, Γιώργος, ανακοινώνοντας το θάνατό του πατέρα του που είχε επέλθει ήδη την Κυριακή, έπειτα από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Γεννημένος το 1954 στη Σόφια, ο Νίκος Γρηγοριάδης ζούσε από το 1970 στο Γκρατς, όπου εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες βρισκόταν επικεφαλής του “Κριτικού Κέντρου Πληροφοριών” προωθώντας δημιουργίες του διεθνούς κινηματογράφου πέραν του αποκαλούμενου “mainstream”, προφέροντας μία εναλλακτική επιλογή στη γενιά των σύγχρονων “Multiplex”, συνδέοντας τις προβολές των ταινιών με συζητήσεις του κοινού με τους δημιουργούς τους, με ειδικούς ή με κριτικούς κινηματογράφου.
ΑΠΕ ΜΠΕ