Facebooktwitterlinkedinmail

Την Τρίτη 22 Ιουνίου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καλεί σε συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καλείται 12-2μ.μ. και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ 3-5 μ.μ.

Αν και μέχρι τώρα το ΥΠΑΙΘ δεν έχει γνωστοποιήσει την ατζέντα της συνάντησης είναι σίγουρο ότι το βασικό θέμα θα είναι το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την επιλογή και κρίση των στελεχών της εκπαίδευσης και την αυτονομία των σχολικών μονάδων καθώς σύμφωνα με πληροφορίες την Τετάρτη 23 Ιουνίου παρουσιάζεται στο υπουργικό συμβούλιο το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Όπως εύκολα μπορεί κανείς να κατανοήσει, η πρόσκληση της υπουργού Παιδείας είναι επικοινωνιακού χαρακτήρα καθώς με την κίνηση αυτή επιδιώκει και «την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο». Με λίγα λόγια φαίνεται να καλεί τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για διαβούλευση (πόσο περισσότερη δημοκρατία) ενώ οι αποφάσεις έχουν παρθεί (την επόμενη μέρα παρουσιάζεται το νομοσχέδιο στο Υπουργικό Συμβούλιο) και την ίδια στιγμή αποδυναμώνει την προγραμματισμένη από μέρες κινητοποίηση της ΟΛΜΕ και των Επιστημονικών Ενώσεων την Τετάρτη, καθώς τόσο η υπουργός όσο και η αρμόδια για το θέμα υφυπουργός θα απουσιάζει από το υπουργικό συμβούλιο.

Βεβαίως η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει εδώ και μέρες συνάντηση με το ΥΠΑΙΘ για το σοβαρό θέμα του εξοστρακισμού των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών από το Λύκειο με σημαντικές συνέπειες τόσο στη μορφωτική διαδικασία και το χαρακτήρα του σχολείου όσο και στις εργασιακές σχέσεις εκατοντάδων εκπαιδευτικών αφού εξαφανίζονται από το εκπαιδευτικό τοπίο εκατοντάδες οργανικές θέσεις.

Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ έχει στόχο αρχές Ιουλίου να κατατεθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί εντός του Ιουλίου το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, μεσοκαλόκαιρα δηλαδή, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και οι δυνατότητες αντίδρασης των εκπαιδευτικών είναι μικρές.

Τέτοια εποχή εξάλλου, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο, θεσμοθετήθηκε και η διττή «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους».

Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμίσουμε ορισμένες παραμέτρους της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής. Να Θυμίσουμε, λοιπόν, ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό για το 2021 που περιλαμβανόταν στο λεγόμενο «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021» το νομοσχέδιο για την «Αυτονομία σχολικών μονάδων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης» είχε προγραμματιστεί να έρθει στη Βουλή και να ψηφιστεί στο Α΄ τρίμηνο του 2021.

Οι τραγικές εξελίξεις με την πανδημία και τη διαχείρισή της (δραματική αύξηση των κρουσμάτων, απογείωση των διασωληνωμένων και των νεκρών την περίοδο Ιανουάριος – Απρίλιος 2021), το φούντωμα των φοιτητικών αντιδράσεων και τα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, οι απανωτές αποδοκιμασίες των παρεμβάσεων της Νίκης Κεραμέως από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (ηλεκτρονική ψηφοφορία, αυτοαξιολόγηση, πρότυπα-πειραματικά), η υπόθεση Λιγνάδη με την εμπλοκή της κυβέρνησης, η «φούρια» να περάσει το αντεργατικό νομοσχέδιο, αλλά και η αρνητική αποτίμηση της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της υπουργού Παιδείας (δημοσκόπηση της GPO για λογαριασμό του The Power Game όπου η υπουργός Παιδείας βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των υπουργών της Ν.Δ. καθώς λαμβάνει 62,6% αρνητικές γνώμες), προφανώς έπαιξαν ρόλο στις καθυστερήσεις και τις αναβολές κατάθεσης του νομοσχεδίου.

Τώρα, καθώς το σχολικό έτος έχει ουσιαστικά τελειώσει και σε μικρό χρονικό διάστημα ολοκληρώνονται και οι πανελλαδικές εξετάσεις, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται να φέρει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση. Μόνο το ενδεχόμενο εκλογών το φθινόπωρο θα μπορούσε πιθανόν να το καθυστερήσει, στα πλαίσια της γνωστής επιχείρησης καθησυχασμού των 130.000 εκπαιδευτικών.

Επιχείρηση «Σιδερένια Χέρια» για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Όπως είναι γνωστό η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (1ο στάδιο) νομοθετήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Τώρα η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να περάσει στο 2ο λεγόμενο στάδιο, στο «ψητό» για να είμαστε ακριβείς με την σημασία των λέξεων στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι πάνω από το 90% των σχολικών μονάδων και η συντριπτική πλειονότητα δασκάλων και καθηγητών «έκαψαν» την επιχείρηση υλοποίησης του 1ου σταδίου (αξιολόγηση σχολικών μονάδων), δεν φαίνεται να προβληματίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία, σε μια προσπάθεια υφαρπαγής της συναίνεσης των εκπαιδευτικών διαρρέει «μπόνους» ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο το κατακαλόκαιρο, όταν τα σχολεία θα είναι κλειστά για ευνόητους λόγους.

Η ατομική αξιολόγηση είναι συνδεδεμένη με ένα νήμα και με την αλλαγή φρουράς των στελεχών της εκπαίδευσης. Έτσι το ΥΠΑΙΘ στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει και τους όρους και τις προϋποθέσεις κρίσης – επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης. Για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στον νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους Συντονιστές – επιθεωρητές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού

efsyn