Facebooktwitterlinkedinmail

Ξεκάθαρες απαντήσεις ως προς τους λόγους και τους στόχους στους οποίους αποσκοπούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς,ζητά με ερώτησή της προς την υπουργό Παιδείας, η βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα. Η κα Σκούφα κάνει λόγο για «εγκληματικές» συγχωνεύσεις που οδηγούν σε τμήματα 28 μαθητών και μαθητριών και μάλιστα σε καιρό πανδημίας, αντί προσλήψεων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα έξι χιλιάδες κενά που υπάρχουν στην Εκπαίδευση.

Η υπουργός Παιδείας αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε την περαιτέρω συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Γίνεται λόγος για ένα αρχείο τύπου «Excel» που στάλθηκε από το Υπουργείοπρος τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, βάσει του οποίου καταργούνται εκατοντάδες τμήματα σχολείων, συγχωνεύοντάς τα σε τάξεις των έως και 28 μαθητών!

«Εξορθολογισμός»και στο βάθος περικοπές των κονδυλίων για τη δημόσια εκπαίδευση!

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξαδνρος Κόπτσης, μιλώντας στον τύπο, παραδέχθηκε τις συγχωνεύσεις τμημάτων, κάνοντας λόγο για «βελτιωτική διαρθρωτική κίνηση» και «επιμελημένο εξορθολογισμό», σημειώνοντας ότι «δεν γίνεται να κατασπαταλάται ανθρώπινο δυναμικό και δημόσιο χρήμα», την ίδια ώρα που 6.000 θέσεις εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα είναι κενές. Σχετικά, στο ίδιο ενημερωτικό μέσο, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, ισχυρίζεται ότι η «οδηγία» αφορά τετραψήφιο αριθμό τμημάτων σε όλη τη χώρα, καθώς «τμήματα με 6 και 7 παιδιά υπάρχουν μόνο στην επαρχία και σε νησιά» και ότι «τα πράγματα δεν είναι όπως τα αναφέρει ο κ. Κόπτσης. Συγχωνεύθηκαν τμήματα γυμνασίου και λυκείου που αποτελούνταν από 22 και 23 παιδιά – διότι τόσα επέτρεπαν οι αίθουσες που συστεγάζονταν – με στόχο να δημιουργηθούν λιγότερα τμήματα που θα αποτελούνται από 26 παιδιά. Οι συνέπειες αυτής της απόφασης είναι ποικίλες. Εκτός του ότι το να διδάσκεις σε 28 άτομα ταυτοχρόνως είναι παιδαγωγικά ακατάλληλο, καθώς δεν μπορείς να οριοθετήσεις το τμήμα και να έχεις σωστή εποπτεία του κάθε μαθητή, είμαστε εν μέσω πανδημίας. Ο καιρός χειροτερεύει, καραδοκεί η μετάλλαξη Δέλτα, και πλέον το Υπουργείο προβλέπει ότι για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να έχουν κορωνοϊό 50+1 μαθητές. Δηλαδή αν είναι 28 στο σύνολο, να βρεθούν θετικοί οι 15. Φανταστείτε τι έχει να γίνει».

«Χρειάζεται επειγόντως να λάβετε θέση», αναφέρει η κ. Σκούφα απευθυνόμενη στην ερώτησή της προς την Υπουργό, «συντασσόμενη ή λαμβάνοντας αποστάσεις από τις δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα σας, καθώς η μαζική συγχώνευση σχολικών τμημάτων, για να μην ενεργήσετε τις δέουσες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα πρέπει να βασίζεται σε κάποια μελέτη και όχι αμιγώς οικονομικά κριτήρια. Αλλιώς, με αυτή τη λογική, θα διανοηθείτε κάποια στιγμή ότι μπορείτεακόμη και να «κλείσετε» τα σχολεία -για παράδειγμα- με τους ελάχιστους μαθητές στις παραμεθορίους της βασανισμένης χώρας μας».

Παντελώς αναιτιολόγητες κι αντιεπιστημονικές επιλογές της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας

Όπως υπογραμμίζει η βουλεύτρια Πιερίας, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με την απόφασή της η υπουργός Παιδείας, εξαναγκάζει εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, ανατρέποντας τον εργασιακό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, οι οποίοι πλέον θα πρέπει να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν τις διδακτικές τους ώρες, την ώρα που φέρεται ότι 6.000 θέσεις είναι κενές!«Μετά το πλούσιο συγκρουσιακό ιστορικό της σχέσης σας με το εκπαιδευτικό σώμα, είναι αυξημένη η ανάγκη, να πείσετε την Βουλή των Ελλήνων, πως στις πολιτικές σας επιλογές δεν υποκινείσθε από απογοήτευση ή ακόμη και κάποια εχθρότητα προς το σώμα αυτό, αλλά αποφασίζετε χάριν του δημοσίου συμφέροντος, που σε ό,τι σας αφορά, έχει περιεχόμενο αποκλειστικά την παροχή στους εκπαιδευτικούς όλων των σταθερών προϋποθέσεων ανάπτυξης της επιστημονικής τους κατάρτισης προς όφελος των παιδιών μας και ουδαμώς οικονομικά κριτήρια, για τα οποία αποκλειστικώς αρμόδιο είναι το έτερο συναρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, έναντι του οποίου οφείλετε να υπερασπίζεστε «αντίθετα» συμφέροντα», αναφέρει η βουλευτής Πιερίας.

Νέα προβλήματα προστίθενται σε αυτά που ήδη υπήρχαν

Τα προβλήματα που δημιουργήθηακν προστίθενται σε αυτά που δεν επιλύθηκαν από την υπουργό, καθώς τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα μετά από την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης.

Υπεράριθμα τμήματα σε συνθήκες πανδημίας!

Το σημαντικότερο βεβαίως όλων των προβλημάτων είναι πως η γιγάντωση των τμημάτων σε υψηλούς αριθμούς όπως 27 ή και 28 μαθητές ανά τμήμα θέτει σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό SARS-COV-2 την υγεία των μαθητών και των ευάλωτων μελών των οικογενειών τους, καταπατά πανηγυρικά κάθε πρόβλεψη και οδηγία του ΕΟΔΥ για την τήρηση φυσικών αποστάσεων εντός των αιθουσών.

Οι συγχωνεύσεις στην Πιερία

Στην Πιερία, με τις βίαιες αυτέςσυγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, χάθηκαν ήδη 3 τμήματα στο 7ο Γυμνάσιο Κατερίνης, 1 τμήμα στο 1ο Γυμνάσιο Κατερίνης, 1 τμήμα στο Γυμνάσιο Λεπτοκαρυάς, και αυτά προστίθενται στις μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς και βοηθητικού νοσηλευτικού προσωπικού.Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πιερίας καταγγέλλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου, το οποίο ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, αντί να προχωρήσει σε τρίτο κύκλο προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη των λειτουργικών κενών, επιβάλλει την πολιτική της μαζικής σύμπτυξης τμημάτων. ΗΈνωση Γονέων των Δημοτικών Ενοτήτωντου Δήμου Κατερίνης, στηρίζει τοαίτημά του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πιερίας για πάγωματης συγχώνευσης των τμημάτων σε σχολικές μονάδες της Πιερίας και ταυτόχρονα καταγγέλλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου, καθώςδεν φαίνεται πως υφίσταται δικαιολογητικός λόγος ούτε για την επιλογή των συγχωνεύσεων, ούτεκαι για την καταλληλότητα της χρονικής στιγμής επιβολής τους.

«Η γιγάντωση των τμημάτων θέτει αναίτια σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό SARS-COV-2 την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους, υποβιβάζει δε τους εκπαιδευτικούς σε πιόνια επί της πολιτικής σας σκακιέρας, ενώ πρόκειται για ανθρώπους – συμπολίτες μας με ζωή, αξιοπρέπεια και εργασιακά δικαιώματα»επισημαίνει χαρακτηριστικά η κα Σκούφα, συμπληρώνοντας πως η εκπαιδευτική κοινότητα χρειάζεται το ακριβώς αντίθετο. Χρειάζεται την αυξημένη προσοχή των εκπαιδευτικών στους μαθητές, με εκτεταμένο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας, μετά από μια μακρά περίοδο ενάμιση έτους φυσικής απομάκρυνσης από το περιβάλλον του σχολείου, με μορφωτικά κενά, δυσκολίες συμπεριφοράς και πολλαπλά ψυχοκοινωνικά θέματα, όπου μόνον η δραματική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα βοηθούσε πραγματικά.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν

Η βουλεύτρια Πιερίας ζητά απαντήσεις για τους λόγους για τους οποίους προέβη η υπουργός στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενώ ήδη έχει ξεκινήσει το σχολικό έτος εδώ και ένα μήνα, επίσης ρωτά εάν αληθεύει ότι για τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών δίδονται προφορικές εντολές από τις διευθύνσεις στις οποίες οι σχολικές μονάδες υπάγονται, αν με τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων επιχειρείται η κάλυψη κενώναπό εκπαιδευτικούς θέσεων,πόσες είναι αυτές ανά Περιφερειακή Ενότητα και για ποιο λόγοδεν επιλέγονται οι προσλήψεις αντί των συγχωνεύσεων.

Σοβαρό είναι βέβαια και το ερώτημα ποιος ιατρικός φορέας έδωσε την συγκατάθεσή του για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτωνεν μέσω της ανυποχώρητης πανδημίας, αλλά και πόσες διδακτικές ώρες αναμένεται να απωλεσθούν εξαιτίας των ανακατατάξεων στα τμήματα που συγχωνεύονται.