Facebooktwitterlinkedinmail

Είναι τελικά  επαναστάτης, ο εξεγερμένος ενάντια στην αδικία της κοινωνικής ανισότητας που γνωρίζει κανείς από τη γέννησή του;
Άρα οι έμφυτες ιδιότητες και όχι οι επίκτητες δημιουργούν έναν επαναστάτη ,έναν αναρχικό;

Με άλλα λόγια ο γεννημένος φτωχός δικαιολογείται ,(λόγω της φτώχιας του) να είναι αναρχικός;

Τι έχει μεγαλύτερη αξία το χρήμα ή η ελευθερία;

Η ελευθερία παρέχει την άνεση για μια καλύτερη ζωή;

Το χρήμα  παρέχει ελευθερία;

Το χρήμα παρέχει την ‘’Κοινωνική Ελευθερία’’, (όπου Ελευθερία μπορείς να συμπληρώσεις εξουσία, αλλά και κατά τον Φρόιντ, sex).

Ο γιος του βιομήχανου είναι κοινωνικά ελεύθερος και με ένα μέσο IQ μπορεί ν αποκτήσει αυτά που επιθυμεί. Ο γιος του εργάτη με IQ άνω του μετρίου είναι μάλλον καταδικασμένος να μείνει εργάτης ( μην σκέφτεσαι εξαιρέσεις, ξέρεις ότι αυτές επιβεβαιώνουν τον κανόνα).

Τον φτωχό η φύση τον έπλασε έξυπνο, αλλά η κοινωνία τον διαμόρφωσε σε μίζερη μετριότητα. Στον πλούσιο η φύση δεν ήταν τόσο γενναιόδωρη αλλά φρόντισε η κοινωνία να διαμορφώσει έναν ‘’κοινωνικά” ελεύθερο άνθρωπο.

Τελικά πρόκειται για αδικίες της φύσης ή αδικίες της κοινωνίας;

Στην πρώτη περίπτωση που το ‘’λάθος’’ είναι της φύσης, ε τότε να ξέρεις πως υπάρχει Θεός, υπάρχει και παράδεισος. Την κόλαση μην την ψάχνεις γιατί σ αυτή ζείς. Μήπως όμως και η κοινωνία δεν μιμείται τη φύση. Μήπως και η κοινωνία δεν είναι μέρος της φύσης;

Στην δεύτερη περίπτωση όπου  ‘’φταίχτης’’ είναι η κοινωνία,ε τότε αυτή χρειάζεται συνεχώς αλλαγές και δυστυχώς  ή ευτυχώς κάθε αλλαγή είναι βαμμένη με αίμα.